ISC Praha - Speed Skating Team

Seenland 100 (16.-17.7.2011)

 RYCHLE A STRUČNĚ  (fm) O uplynulém víkendu (16.-17.7.2011) se konaly oblíbené a prestižní bruslařské závody v oblasti Lužických jezer v Německu a letos poprvé i za větší účasti závodníků z týmu ISC Praha.

Závody byly zahájeny sobotní časovkou  jednotlivců (7 km), ve které se v silné konkurenci 191 bruslařů umístil na pěkném 6. místě Martin Kuchař (00:12:16.773, 34,24km/h, v kategorii M40 celkově 2.), Michal Nepovím pak skončil na 43. místě (00:13:37.587, 30,84km/h, v M40 celkově 10.). Vítězem časovky se stal německý nadějný mladík Jann-Luca Zinser časem (00:11:05.857, 33,87km/h).

Odpolední program pak pokračoval časovkou družstev (17,4 km), ve které se náš tým ISC Praha ve složení Martin Kuchař, Jaroslav Zíka, František Míček, Michal Nepovím, Tereza Klimešová a Daniela Veverová umístil v konkurenci 29 družstev na vynikajícím 5. místě (00:30:51, 33,90km/h). Podmínkou časovky družstev byl tým složený z minimálního počtu dvou žen a tří mužů, kteří musí dojet v maximálním rozpětí 30s. Zde je pak na místě vyzdvihnout obdivuhodný výkon Daniely Veverové, která i přes i počáteční obavy stačila tempu družstva. Zvítězil tým Race Experts v čase (00:29:31).

V neděli byl pak na pořadu nejprve maraton, kde Jaroslav Zíka skončil na pěkném 5. místě (01:16:36.343, 32,90km/h, celkově 2. v M40) a Daniela Veverová se umístila na 46. místě(01:32:50.380, 27,15km/h, celkově 10. mezi ženami). Vítězem maratonu, kterého se zúčastnilo celkově 109 závodníků a závodnic, se stal Milan Jeřábek ze Šumperka (01:16.34.820, 32,91km/h), mezi ženami pak zvítězila Tina Strüver (01:16.35.760, 32,91km/h)

Vrcholem víkendu byl však závod na 100 km, kde jsme měli největší zastoupení. Oproti loňskému roku se však letos na startu sešla výjimečná konkurence a nabízela se tedy otázka, zda-li se konečně podaří překonat psychologická hranice 3 hodin.

Závod samotný se pak jel v doslova “vražedném” tempu, o čemž svědčí i jednotlivé mezičasy na 10 km (00:17:20), půlmaraton (00:36:16) a maraton (01:12:20). Vítězem se nakonec stal německý zástupce Andre Unterdörfel (02:55:44.150, 34,14km/h), nás pak těší vynikající 3. místo Martina Kuchaře (02:55:46.057, 34,14km/h, celkově 2. v M40), který až do poslední metrů bojoval o celkové vítězství. Na celkovém 8. místě v silné konkurenci pak skončila po vzorné týmové spolupráci Tereza Klimešová (02:58:55.340, 33,54km/h), která tím zároveň vyhrála i kategorii žen, kdy za sebou nechala mimo jiné i čerstvou mistryni světa Suzanne Zellwegerzer Švýcarska. Tereza předvedla neuvěřitelný výkon a za svůj výkon si pak zaslouží si naprostý obdiv!

Aby toho nebylo málo, do limitu 3 hodin se ještě vešel František Míček, který skončil celkově na 11. místě (02:59:49.070, 33,37km/h, celkově 8. místo v M40) a jen o několik minut nestihl hranici tří hodin Michal Nepovím na 13. místě (03:03:41.613, 32,66km/h, celkově 9. v M40). Vzhledem k počtu účastníků závodu (93) se naši 4 závodníci rozhodně netratili a v součtu týmových časů předčili i obávaný tým O.B.F.S.T.

Podobnými výkony získává ISC Praha na zahraniční prestiži a zcela jistě vchází do podvědomí příznivců kolečkového bruslení i za hranicemi naší republiky, což je pro rozvoj tohoto sportu jen dobře.

Výsledky: http://www.lausitzer-sportevents.de/LSL100/index.php?link=ergebnis

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

týmová spolupráce

(Martin Hejný, 19. 7. 2011 16:07)

Igor mě předstihl výstižným komentářem, je to přesně tak jak píše, já jen dodám, že kladem ISC je, že konečně do českého prostředí přináší to, co tu v inlajnových závodech chybí - taktiku týmové spolupráce. Na tom, že jeli chlapi na ženu, nevidím nic špatného, závod byl hromadný, čili to byla věc rozhodnutí týmu na koho pojednou, čistě jejich věc v soupadu s pravidly. Dtto poukaz na zanedbatelný čas strávený prací na čele závodu, tohle je opět věc týmu, zda se rozhodne "dělat závod" nebo pojede více takticky. Zajímavé je, že tohle se řeší pořád dokola a výhradně mezi inline bruslaři, snad je to tím, že tento sport nemá ještě takovou tradici a jeho členskou základnu tvoří v drtivé převaze hobíci a tak převládá hašteření, pletou se pojmy s dojmy... mezi letitými sportovci v jiných sportovních odvětví se s tímhle nesetkávám. Inlajnům a týmové taktice zdar! Post scriptum: Honzovu kritiku kladně hodnotím alespoň v tom smyslu, že se pod své kritické názory zde i jinde podepisuje, tohle je nutné ocenit, protože anonymní kritické blábolení je další specifikum na bruslařských serverech.

"po vzorné týmové spolupráci"

(Honza 100, 18. 7. 2011 13:30)

Františku, to myslíš vážně? Nevím, jak takovou "spolupráci" sledují zahraniční bruslaři, ale nejsem si jist, s jakým znaménkem se ISC dostává do povědomí za hranicemi. Když team o čtyřech členech v prvním vláčku stráví 0 (slovy nula) vteřin za 100km tažením, tak by se ta "prestiž" mohla změnit v antonymum. Skutečnou přestiž získali ti, kteří se zasloužili o čas pod 3 hodiny. Stačí se podívat na loňské výsledky. Nemyslím to zle, ale tahle "vzorná teamová vypočítavost" se pak českým rychlobruslením šíří jako mor, viz "výkony" špičkových rychlobruslařů na obou dráhových MČr - samozřejmě kromě Martiny, ta jediná propotí dres, ač zvítězit by zvládla i bez úsilí.

Re: "po vzorné týmové spolupráci"

(František Míček, 18. 7. 2011 15:02)

Časovku si Martin ujel sám, družstva jsme si taky museli vyjet sami a Tereza zajela tu stovku v čase o kterým se spoustě bruslařů může jen zdát. Takže to na prestiži, dle mého názoru přidá. Co se týče týmové spolupráce, zeptej se někoho co tam předvádělo O.B.F.S.T... Jinak souhlasím a máš pravdu v tom že obdiv zasluhují především ti co se zasloužili o ten výsledný čas, jenže těch 6-7 lidí co se tam točilo ani nechtělo mezi sebe nikoho pustit a jejich taktika byla jasná - urvat to co to dá a rozdat si to mezi sebou. Pokud jedu ve vláčku, kde je moje tempo ku prospěchu věci, rád se protočím. Pokud jedu ve vláčku kde se jede 35 km/h skoro 80 km, jsem rád že jsem rád, protože na mě není nikdo zvědavej a protože na to prostě nemám (pokud se nepletu ty ses tam taky moc neukázal). Ale pokud si někdo myslí že odjet (kdekoliv v balíku) v tomhle tempu 100 km je legrace, ať si to zkusí. Tak asi takhle.

Re: Re: "po vzorné týmové spolupráci"

(Honza 100, 18. 7. 2011 16:06)

Mluvil jsem jen o stovce, ostatní tratě jsem neviděl, navíc časovka je bezproblémová. Z O.B.F.S.T. tam vyváděl jen jeden mamlas, mimochodem, nevíš, jak se jmenuje? To byla síla, ale ostatní se k němu nepřipojovali a určitě s ním na tom nebyli domluveni. Všichni ostatní jeli korektně. V prvním balíku, který jede na vítězství, se daleko víc bojuje, než když jedeš na pohodu v grupettu. Psal jsme to kvůli tomu, že 1) když Jörg nebo Andre slezli ze špice - a zrovna tihle dva toho tam odpracovali hodně - tak jste je nepustili. To nechápu. Ten jedinej protivnej týpek si zasloužil vyhnat, ale to byl fakt jen jeden, navíc netahal. Ostatní tvrdě pracovali na mém času pod tři hodiny, už jen proto jsem je pouštěl. 2) Léta se řeší problém společného závodu mužů a žen. Na stovce bylo jasně vidět, že i tenhle závod je třeba rozdělit. Zatímco dvě ze tří žen v prvním balíku pravidelně tahaly, Tereza byla mužem dotahována při ztrátě zpátky do balíku a pak dokonce obětoval několik míst k "vybrždění" konkurentky. To je sice nesmírně galantní, ale do závodu to nepatří. Samotné vybrždění bylo čisté, jen kdyby to byli muži proti mužům, nebo ženy proti ženám - takhle to byl hodně problematický moment. 3) Já jsem také neměl na pravidelné tahání, max. 5 minut celkem. To je ze tří hodin málo, vím o tom a stydím se. 4) Kdyby k "vzorné týmové spolupráci" přistoupili úplně všichni stejně důsledně, tak kolem jezer popojíždíme ještě dneska. 5) Tohle už je post-závod: v článku není zmínka o těch, kteří se o dobrý čas zasloužili. Třeba Sasha Hagemann toho odpracoval na špici hodně, stejně tak obě holky z první skupiny - to mluvím o těch, kterým se práce pro ostatní nevyplatila - mohli se vézt, jen ten čas by nikoho moc nepotěšil. Asi bych výše hodnotil jejich výkon, než nás ostatních, kteří jsme na slušných pozicích dosáhli trochu nezasloužreného úspěchu.

Re: Re: Re: "po vzorné týmové spolupráci"

(František Míček, 18. 7. 2011 17:18)

Nepsal jsem článek, jen výsledky ISC týmu. Reportáž bude později. Člen O.B.F.S.T. týmu se jmenuje Kazimierz Posadowski. Jinak nemáš pravdu, já pouštěl všechny co střídali z čela. Samozřejmě, že jsme se snažili jet pohromadě, O.B.F.S.T. to dělalo podobně a nevidím na tom nic špatného. Stejně nesouhlasím s tím co do závodu patří a co nepatří - na to může mít každý jiný názor a pokud se vyloženě neděje nic proti pravidlům, tak je to každého věc. Mimochodem, pokud se zastáváš Zellweger, která mimochodem byla naprosto tuhá, tak ta se nechala táhnout 2 km cyklistou (což ti potvrdí Evžen) což mě připadá víc neetické než nějaká týmová pomoc.

Re: Re: Re: "po vzorné týmové spolupráci"

(Pilot, 19. 7. 2011 12:38)

Takže jestli jsem Te správně pochopil,tak jsme meli vzorně střídat a az by nám došly sily,tak jako Tobe odpadnout.Nemci by si řekli tahají,tahají az odpadnou to jsou ale borci.Jenže opak by byl pravdou.Za 1.si nepochopil taktiku týmu O.B.F.S.T. Ti nejeli to tempo aby si zajeli čas pod tři,ale aby pokud mozno utavili co nejvic soupeřů a mohli si to pak rezirovat po svém. 2.kdyz se opravdu začlo zavodit (to uz si u toho nebyl),tak bylo pekne vidět jak na te spici krasne tahají do doby nez se za nimi objeví nejaký Cechacek.A jak pak krasne a vzorně střídají,kdyz z te špice chce ten Cechacek odstoupit.Ty si opravdu myslíš ,že u těchto zavodu jde o čas?Ano pro ty vzadu je to vždy příjemné se pochlubit,že to zajeli za tolik a tolik,ale ve předu a to mi věř je ten čas jen nejaky bonus navíc a podstatne je poradi v cili!

"po vzorné týmové spolupráci"

(Igor, 18. 7. 2011 23:49)

... nechápu a nechápu tyto věčné diskuze o tahání ,tlačení ,netahání, střídaní ,o týmové spolupráci atd.

Tak to prostě v některých sportech je ,taktika se projevuje v hokeji ,fotbalu a teď je denně vidět např. v cyklistice (Tour de France) ... přece není nic špatného na tom , že tým spolupracuje a navzájem si pomáhá . Do závodu také nastupuji pod nějakým názvem (ISC Praha ) a ten také reprezentuji .
Z popisu závodu nevidím jediný problém proč by se měl někdo stydět za svůj výkon nebo snižovat úroveň úspěchu kohokoliv kdo se účastnil závodu . Všichni máte můj obdiv ...